Folosim cookie-uri pentru îmbunătățirea experienței pe acest website. Prin continuarea navigării pe www.librariespirituala.ro confirmați acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie.
Mai multe detalii: Politica de confidențialitate și Termene și condiții
Comenzi telefonice de luni până vineri între orele 9:30-16 la nr. 0741.602.356
Pentru comenzi mai mari de 200 lei, transportul prin Poșta Română este GRATUIT!

Tarotul Rider Waite

-11% Tarotul Rider Waite

Tarotul Rider Waite®

Bazatpe ediția originală (singura autorizată) a faimosului pachet cu 78 de cărți deTarot Rider-Waite®

Ilustrațiioriginale de PamelaColman Smith® >sub supervizarea lui Arthur Edward Waite

Instrucțiunipreluate din cartea Cheia Tarotului, deArthur EdwardWaite>

 

Introducere

De Stuart R. Kaplan

Dr. Arthur Edward Waite(1857-1942) >a fost un adept autentic al ocultismului, ale căruilucrări, între care Kabbalah Sacră șiCheia Tarotului, au fost publicate în Anglia în anul 1910. Cheia pachetului de cărți de Tarot folosită de Waite afost simbolismul. Acesta spune în CheiaTarotului: „Adevăratul Tarot este simbolismul; el nu vorbește altă limbă șinu oferă alte indicii”. Ce sunt cărțile de Tarot despre care scrie atât deinspirat Waite? În ce constă mesajul fiecăreia dintre ele și cum au apărutsimbolurile fascinante ilustrate pe ele?

Originea precisă a cărților de Tarot în antichitate rămâne incertă. În cartea Le monde primitif, publicată în anul1781, Court de Gebelin emite ipoteza că Tarotul derivă dintr-o veche lucrare egipteană: Cartea lui Thoth. Thoth afost Mercur al egiptenilor. Se consideră că a fost unul din primii regi și inventatorul sistemul hieroglific. Gebelin susține că Tarotul s-a răspândit în Europa sub influența egiptenilor și țiganilor.

Aparițiacărților de Tarot în Europa precede cu peste cinci secole cartea lui White. Uncălugăr german, Johannes, descrie un joc numit Ludas Cartarum, jucat în anul 1377. Cronicarul din secolul XVCovelluzzo descrie introducerea în Viterbo a acestor cărți de joc în anul 1379. În 1369, cărțile de joc nu sunt menționate în decretul regelui Charles VI al Franței împotriva jocurilor de noroc. Cu toate acestea, 28 de ani mai târziu, primarul Parisului a interzis prin ordonanța din 22 ianuarie 1397 jucarea tenisului,jocurilor cu mingea, popicelor și folosirea cărților de joc de către muncitori, cu excepția zilelor de sărbătoare. În general, este acceptat faptul că jocurilecu cărți au apărut în Europa în a doua jumătate a secolului al XIV-lea. Primulpachet complet cu 78 de cărți a apărut cel mai probabil în Italia, sau poate vreun geniu inovativ a combinat cele 56 de cărți comune ale Micii Arcane cucele 22 de cărți ezoterice și emblematice ale Marii Arcane, formând astfel pachetul cu 78 de cărți.

În secolul XV, cărțile de Tarot erau desenate sau pictate manual pentru caseleprinciare din nordul Italiei și din Franța. Mai târziu, pachetele cu cărți dejoc au început să se răspândească din ce în ce mai mult, fiind reproduse printehnici de gravare industrială. În secolul XVI a devenit foarte popular unpachet cu cărți de Tarot numit Tarotul marseillez.

În arhivele Bibliotecii Naționale din Paris există la ora actuală 17 cărți dinArcana Mare despre care se crede (cel mai probabil eronat) că au fost pictate manual în jurul anului 1392 de Jacquemin Gringonneur pentru regele Charles VIal Franței. Este de presupus că adevărata origine a acestor cărți este venețiană. Cu alte cuvinte, avem de-a face cu un pachet de Tarocchi din secolulXV.

Biblioteca Pierpont Morgan din New York deține 35 de cărți dintr-un Tarot cu 78 de cărțidatând din 1484, atribuite fie lui Bonifacio Bembo, fie lui Antonio Cicognara.Pachetul pare să îi fi aparținut cardinalului Ascanio Maria Sforza (1445-1505)sau mamei sale, Bianca Visconti Sforza, nefiind destinat jocului. După toateaparențele, el pare să fie o simplă reprezentare pictorială a acelei epoci.

Altejocuri de cărți europene timpurii asociate cu Tarotul includ:

· Tarocchi din Mantegna, care conține 50 de cărți în cinciserii de câte zece.

· Tarocchi din Veneția sau pachetul lombard, care conține 78 de cărți, inclusiv cele 22 de cărți din Arcana Mare, alături de cele 56 din Arcana Mică.

· Tarocchino din Bologna, care conține 62 de cărți, despre care se crede că au fost create de Francois Fibbia, prinț de Pisa. Pe lângă cele 22 de cărți din Arcana Mare, acesta nu conține decât 40 de cărți cu suitenumerice.

· Minchiate din Florența, similar pachetului obișnuit deTarot cu cele 78 de cărți ale sale, la care se adaugă însă alte 21 de cărțicare conțin semnele Zodiacului, cele patru elemente și cele trei virtuțicardinale.

Afișărilecărților de Tarot pentru ghicirea norocului țin cont nu doar de semnificațiadivinatorie individuală a unei cărți, ci și de proximitatea dintre acestea șichiar de poziția ei verticală (normală sau inversată). Cărțile inversate aveauo semnificație mai slabă, întârziată sau chiar inversată. Scurtul titludescriptiv al celor 22 de cărți din Arcana Mare servește drept catalizatorpentru semnificația mai profundă pe care dorește să o exprime cel care își dăîn cărți.

Pachetulde Tarot conțin 78 de cărți împărțite în două grupe principale:

· 22 de cărți din Arcana Mare

· 56 de cărți din Arcana Mică

Cele22 de cărți din Arcana Mare sunt considerate emblematice și conțin 21 de cărținumerotate de la XXI la I (adică de la 21 la 1), plus una nenumerotată numităNebunul (Le Mat sau Le Fou în franceză). Ele suntconsiderate tromfi (atouts – atuuriîn franceză, atutti sau trionfi în italiană), care înseamnă „maipresus de celelalte”.

Cele56 de cărți din Arcana Mică conțin patru suite, inclusiv cărțile obișnuite decurte regală: Regele, Regina, Valetul, plus o a patra, numită Cavaler, plasatăîntre Regină și Valet. Suitele sunt de regulă spatele, bâtele, cupele (inimile)și monedele sau romburile (diamantele). Se crede că la origini ele aureprezentat cele patru clase sociale în epoca medievală: nobilimea și persoanelecare au ajuns la un anumit rang prin serviciul militar erau simbolizate despade; țăranii sau clasa muncitoare de bâte; preoțimea și politicienii de cupe;iar negustorii și industriașii de monede.

CărțileTarotului modern par să își aibă originea în cele ale Tarotului Medieval. Pemăsură ce jocurile de cărți au devenit din ce în ce mai populare, s-a renunțatla cărțile din Arcana Mare (cu excepția Nebunului, care s-a transformat înJoker), iar Cavalerul și Valetul au fost combinate, rămânând doar Valetul. Așas-a ajuns la pachetul de cărți standard cu 52 de cărți de joc plus Jokerul.

Înultimele două secole au apărut mai multe cărți importante care descriu aspectediferite ale Tarotului. Printre autorii lor s-au numărat Gebelin (1781), Etteilla (1783), Levi (1854),Vaillant (1857), Mathers (1888), Papus (1889), Falconnier (1896), Wirth, Waite(1910), Thierens, Case, Crowley (1944), Gray (1960), Knight (1965), Moakley(1966), Doane (1967) și Kaplan (1970).

Lainițiativa și sub supervizarea lui Waite, domnișoara Pamela Colman Smith (ofată americană membră a Ordinului Golden Down) a desenat un pachet unic cu 78de cărți de Tarot, numit „Pachetul de Cărți Rider”.

DomnișoaraSmith a crescut în Jamaica, iar în timpul primilor ani ai adolescenței acălătorit cu compania de teatru a lui Terry și Henry Irving. La 21 de ani, eas-a stabilit în Anglia, lucrând ca designer teatral și ilustrator. Interesul eifață de teatru a condus la colaborarea sa cu William Butler Yeats, alături decare a lucrat la diferite scenografii. Mai târziu, ea a colaborat cu frateleacestuia, Jack Yeats, la ilustrarea și publicarea unei reviste minoreintitulată The Broad Sheet, înaintede a-și publica propria revistă, TheGreen Sheaf, în care a prezentat diferite balade, imagini, basme și poeme.

Trăsăturacea mai uimitoare a Pachetului de Cărți Rider constă în faptul că toatecărțile, inclusiv cele 40 de cărți numerice (cele patru suite de la As laDecar), sunt prezentate sub forma unor ilustrații emblematice, foarte adecvatepentru divinație. Din acest punct de vedere, pachetul diferă de formele rigideale spadelor, bâtelor, cupelor și monedelor ilustrate anterior pe cărțile deTarot. Waite considera de asemenea că dat fiind că nu avea un număr șireprezenta cifra zero, Nebunul nu trebuia situat între cărțile 20 și 21, avândo poziție mult mai naturală înaintea Magicianului, prin atribuirea primei literea alfabetului ebraic, Aleph.

Waitea transpus numerele a două cărți din Arcana Mare: Puterea – prezentată în altecărți de Tarot cu numărul XI (îndeosebi în pachetul de cărți de joc al luiMuller 1JJ și în Tarotul marseillez al lui Grimaud) – a devenit VIII, schimbândastfel locul cu Justiția, care a devenit XI (din VIII).

Laora actuală există un interes fenomenal față de cărțile divinatorii aleTarotului. Investigatorii serioși folosesc etalarea cărților pentru a încercasă plaseze trecutul într-un context mai semnificativ, pentru a înțelege astfelmai bine prezentul și pentru a revela alternativele care se vor manifesta înviitor. Cei mai puțin familiarizați cu cărțile de Tarot preferă să lefolosească la fel ca pe un joc, complăcându-se în etalări și lecturi ladiferite petreceri sau în mici grupuri private. Cât despre colecționari,aceștia consideră cărțile de Tarot colorate și interesante.

Cărțilede Tarot sunt folosite de adolescenți, de studenți, de constructori, de oameniide afaceri, de diferiți profesioniști, de colecționari – practic, de oameni dintoate domeniile vieții. Ziarele, revistele și emisiunile de radio și deteleviziune fac comentarii frecvente referitoare la această modă. Adolescențiisavurează petrecerile în care își dau în Tarot. Adulții merg la mese festive,evenimente caritabile și picnicuri la care își dau în Tarot. Hollywood-ul ainventat chiar trendul din ce în ce mai popular al petrecerilor date decelebrități la care sunt invitați cititori faimoși în Tarot, în beneficiul oaspețilorlor.

Unuldin cele mai fascinante aspecte ale Tarotului este efectul personal al cărțilorasupra celor care le folosesc. În cartea sa, Cheia Tarotului, Waite prezintă o dimensiune nouă a semnificațieiacestora. Orice amator al Tarotului, indiferent dacă este un cercetător seriossau un om de rând care se joacă de-a ocultismul, are doar de câștigat dacăcitește cartea lui Waite, a cărui perspectivă este foarte profundă.

U.S.Games Systems Inc. are plăcerea de a publica acum Pachetul Universal de Cărțide Tarot Waite, bazat pe reproducerea autentică a „pachetului Rider” original.

-Stuart R. Kaplan

Stamford,CT 06902 Revizuit în februarie 2004

 

Semnificațiile divinatorii ale cărților din Arcana Mare

1.MAGICIANUL – îndemânare, diplomație, boală, durere, pierdere, dezastru,încredere în sine, voință, persoana care își dă în cărți (dacă este de sexmasculin). Inversat: medic, mag, boală psihică, dizgrație, neliniște.

2.MAREA PREOTEASĂ – secrete, mister, viitorul încă nerevelat, femeia de care esteinteresat cel care își dă în cărți (dacă este de sex masculin); persoana careîși dă în cărți (dacă este de sex feminin), tenacitate; înțelepciune, știință.Inversată: pasiune, ardoare morală sau fizică, orgoliu, cunoașteresuperficială.

3.ÎMPĂRĂTEASA – rodnicie, inițiativă, acțiune, zile lungi, clandestin,necunoscut, dificultate, îndoială, ignoranță. Inversată: lumină, adevăr,revelarea unor aspecte ascunse, bucurie publică, indecizie (potrivit unei alteinterpretări).

4.ÎMPĂRATUL – stabilitate, putere, ajutor, protecție, persoană importantă,convingere, rațiune. Inversat: bunăvoință, compasiune, credit, dar și confuzieîn rândul dușmanilor, obstrucție, imaturitate.

5.MARELE PREOT – alianță prin căsnicie, captivitate, servitute, compasiune șibunătate, inspirație, persoana la care apelează pentru ajutor cel care își dăîn cărți. Inversat: societate, bună înțelegere, concordie, bunătate excesivă,slăbiciune.

6.ÎNDRĂGOSTIŢII – atracție, iubire, frumusețe, depășirea încercărilor. Inversat:eșec, planuri stupide.

7.FAETONUL – ajutor (asistență), providență, dar și război, triumf, prezumție,răzbunare, necaz. Inversat: tulburări sociale, ceartă, dispută, conflict,înfrângere.

8.PUTEREA – putere, energie, acțiune, curaj, măreție. Inversată: abuz de putere,despotism, slăbiciune, discordie.

9.EREMITUL – prudență, dar și (mai ales) trădare, disimulare, corupție, tâlhărie.Inversat: ascundere (disimulare), deghizare, politică, teamă, precauție fărămotiv.

10.ROATA NOROCULUI – destin, noroc, succes, fericire. Inversată: creștere,abundență, superfluu.

11.JUSTIŢIA – echitate, dreptate, probitate, executiv. Inversată: legea în toateaspectele ei, bigotism, subiectivism, severitate excesivă.

12.SPÂNZURATUL – înțelepciune, încercări, circumspecție, discernământ, sacrificiu,intuiție, divinație, profeție. Inversat: egoism, mulțime, corp politic.

13.MOARTEA – sfârșit, mortalitate, distrugere, corupție. Inversată: inerție, somn,letargie, împietrire, somnambulism.

14.ECHILIBRUL – economie, moderație, frugalitate, management, acomodare. Inversat:tot ce ține de biserică, religii, secte, preoție, dar și combinații nefericite,disociere, interese aflate în competiție.

15.DIAVOLUL – devastare, violență, forță, vehemență, efort extraordinar,fatalitate, ceva predestinat, fără a fi neapărat rău. Inversat: fatalitatemalefică, slăbiciune, meschinărie, orbire.

16.TURNUL – suferință, supărare, distrugere, sărăcie, adversitate, calamitate,dizgrație, amăgire. Inversat: aceleași caracteristici, dar mai slabe; deasemenea: opresiune, închisoare, tiranie.

17.STEAUA – pierdere, furt, privațiune, abandonare; alții o interpretează casperanță și viitor luminos. Inversată: aroganță, neputință, trufie.

18.LUNA – dușmani ascunși, pericol, calomnie, întuneric, teroare, amăgire, eroare.Inversată: instabilitate, inconstanță, tăcere, amăgire și eroare, dar într-ungrad mai mic.

19.SOARELE – fericire materială, căsnicie fericită, mulțumire. Inversat: aceleașicaracteristici, dar într-o mai mică măsură.

20.JUDECATA – schimbare de poziție, reînnoire, rezultat. Inversată: slăbiciune,frică, simplitate, dar și deliberare, decizie, sentință.

21.LUMEA – succes asigurat, rută, călătorie, emigrație, zbor, schimbare de loc.Inversată: inerție, fixitate, stagnare, permanență.

0NEBUNUL – nebunie, manie, extravaganță, beție, delir, frenezie, trădare.Inversat: neglijență, absență, distribuție, neatenție, apatie, nulitate,vanitate.

Esteușor să ne dăm seama că atât timp cât nu există o sugestie clară asigurată desensul superficial, interpretarea Tromfilor din Arcana Mare prin artadivinatorie este superficială și arbitrară în cel mai înalt grad (aceasta estepărerea mea). Misterele luminii nu sunt totuna cu cele ale fanteziei.

 

Arcana Mică

Vomdescrie în continuare cele patru suite ale cărților de Tarot ținând cont decategoria căreia îi aparțin și de imaginile lor, încercând să găsim toatesensurile, pornind de la cât mai multe surse.

Bâtele

REGELEde Bâte – natura fizică și emoțională atribuită acestei cărți este întunecată,aprinsă, binevoitoare, animată, detașată, nobilă. Regele ține în mână o bâtădin care iese o floare și poartă, la fel ca regii din celelalte suite, opălărie de protecție sub coroană. Este asociat cu simbolul leului, care apareca blazon pe spatele tronului. Semnificații divinatorii: bărbat brunet,prietenos, de la țară, căsătorit, onest și conștiincios. Inversat: bun, darsever; auster, dar tolerant.

REGINAde Bâte – în ilustrațiile din acest pachet de cărți, bâtele sunt întotdeaunaînfrunzite, simbolizând astfel viața și animația. Din punct de vedere emoționalși în celelalte privințe, personalitatea Reginei corespunde cu cea a Regelui,dar este mai magnetică. Semnificații divinatorii: femeie brunetă sau de lațară, prietenoasă, castă, plină de iubire, onorabilă. În cazul în care carteade lângă ea ilustrează un bărbat, ea afișează o bună dispoziție față de acesta.În cazul în care cartea ilustrează o femeie, ea este interesată de persoanacare își dă în cărți. Semnifică de asemenea iubirea de bani. Inversată:bunătate, economic, îndatoritor, amabil. Semnifică de asemenea opoziție,invidie, amăgire și infidelitate.

CAVALERULde Bâte – este ilustrat ca și cum s-ar afla într-o călătorie, înarmat cu o bâtăscurtă. Deși poartă armură, nu este un războinic. Trece pe lângă niște munțisau niște piramide. Semnificații divinatorii: plecare, absență, zbor, emigrare.Tânăr brunet, prietenos. Schimbare de reședință. Inversat: despărțire,divizare, întrerupere, discordie.

VALETULde Bâte – Într-un peisaj similar celui de dinainte, un tânăr stă în picioare,ca și cum ar face o proclamație. Este necunoscut, dar credincios, iar veștileaduse de el sunt ciudate. Semnificații divinatorii: tânăr brunet, credincios,iubit (amant), emisar, poștaș. Dacă se află lângă o carte care ilustrează un bărbat,depune o mărturie binevoitoare în favoarea acestuia. Dacă este urmat însă deValetul de Cupe, trebuie considerat un rival periculos. Deține toate calitățilespecifice bâtelor. Inversat: întâmplări minore, anunțuri, vești proaste, dar șiindecizie și instabilitatea care o însoțește de regulă.

ZECEde Bâte – bărbat oprimat de greutatea celor zece bâte pe care le poartă cu el.Semnificații divinatorii: carte cu multe semnificații, nu toate similare. Unelesunt asociate cu onoarea și cu bunele intenții. Altele cu opresiunea, dar și cunorocul, câștigul și succesul. De asemenea, este o carte a aparențelor,deghizării și perfidiei. Locul de care se apropie personajul ilustrat ar puteaavea de suferit din cauza bâtelor sale. Succesul devine imaterial în cazul încare cartea este urmată de Nouă de Bâte, iar dacă cel care își dă în cărți areun proces, este posibil ca el să sufere o pierdere. Inversat: obstacole,dificultăți, intrigi și toate analogiile lor.

NOUĂde Bâte –personajul din imagine se sprijină de bâta sa, având o privireexpectativă, ca și cum ar aștepta un dușman. În spatele lui se află alți optțăruși ridicați și ordonați, ca un fel de gard. Semnificații divinatorii:cartea semnifică tărie în raport cu opoziția. Dacă ar fi atacat, personajul arriposta cu fermitate. Alături de acest sens principal există și altesemnificații adiacente, precum: întârziere, suspendare, amânare. Inversat:obstacole, adversitate, calamitate.

OPTde Bâte – cartea simbolizează mișcarea prin ceea ce este imuabil – un zbor albâtelor deasupra unui câmp deschis. Semnificații divinatorii: activitate deculise, calea acestei activități, rapiditate (de pildă, cea a unui curierrapid); grabă mare, speranțe mari, viteză de a atinge o destinație care promiteo fericire foarte mare; ceva care se află în mișcare, inclusiv săgețileiubirii. Inversat: săgețile geloziei, dispută internă, mustrări de conștiință,certuri.

ȘAPTEde Bâte – ilustrația prezintă un tânăr aflat pe o culme stâncoasă, care roteșteo bâtă. În spatele lui se află alte șase bâte înfipte în pământ. Semnificațiidivinatorii: aceasta este o carte a curajului, căci tânărul deține pozițiaavantajoasă, deși este atacat de șase dușmani. În plan intelectual, carteasemnifică discuții, o dispută verbală, negocieri în afaceri, un războicomercial, barter, competiție. Este totuși o carte a succesului, căcicombatantul se află pe o culme, iar dușmanii lui nu pot ajunge la el. Inversat:perplexitate, stânjeneală, anxietate.

ȘASEde Bâte – imaginea prezintă un călăreț cu o cunună de lauri pe cap, însoțit demai mulți soldați care merg pe jos pe lângă el, toți cu bâte. Semnificațiidivinatorii: cartea a fost special concepută pentru a revela mai multesemnificații. Cea mai evidentă este aceea de triumf și victorie. Pe un altplan, cartea simbolizează veștile bune, care sunt aduse de un curier alregelui, dar și așteptarea încununată de propria sa dorință – coroanasperanței. Inversat: teamă, de pildă de un dușman victorios aflat la porțilecetății, trădare, lipsă de loialitate, cum ar fi aceea care deschide porțilecetății în fața unui dușman.

CINCIde Bâte – mai mulți tineri își rotesc bâtele, ca într-o competiție sportivă sauîntr-o întrecere amicală. Ei doar se joacă de-a războiul, de unde și semnificațiiledivinatorii: imitație, cum ar fi o luptă falsă; competiție acerbă și efortul dea-ți căuta norocul și averea. Pornind de la această interpretare, unii susțincă este o carte a aurului, câștigului și bogăției. Inversat: tertipuri,contradicție, litigiu, dispută.

PATRUde Bâte – ilustrația prezintă o mare ghirlandă suspendată de patru bâte mariînfipte în pământ. Două personaje feminine ridică buchete de flori. În partealaterală există un pod peste un șanț cu apă, care conduce la un conac.Semnificații divinatorii: de această dată, sensurile sunt ilustrate perfect deimagine: viața la țară, odihnă, bună înțelegere, armonie, prosperitate, pace șitot ce ține de aceste atribute senine. Inversat: semnificația rămâne aceeași:creștere, fericire, frumusețe, înfrumusețare.

TREIde Bâte – un personaj calm, vertical, cu spatele la noi, privește de pe o culmevasele care trec pe mare. Trei bâte sunt înfipte în pământ, iar personajul sesprijină ușor de una din ele. Semnificații divinatorii: personajul simbolizeazăputerea solid ancorată, spiritul întreprinzător, efortul, comerțul,descoperirea; vasele îi aparțin personajului, transportând mărfurile sale.Inversat: sfârșitul necazurilor, suspendarea sau finalul unei activități,dezamăgire și efort lucrativ.

DOIde Bâte – un bărbat înalt privește de pe un parapet țărmul și marea din zare.El ține în mâna dreaptă un glob și în cea stângă o bâtă, care se sprijină deparapet. O alta este fixată într-un inel. În partea stângă apar un trandafir, ocruce și un crin. Semnificații divinatorii: între cele două interpretăriposibile nu este posibilă nici o conexiune: pe de o parte, bogăție, noroc,măreție; pe de altă parte, suferință fizică, durere, boală, tristețe, umilire.Desenul ne face o sugestie: acesta este un moșier care își contemplă moșia,uitându-se alternativ la un glob. El ne amintește de boala, de umilința și detristețea lui Alexandru cel Mare în mijlocul grandorii bogăției acestei lumi.Inversat: surpriză, minunare, încântare, emoție, necaz, teamă.

ASULde Bâte – o mână care ies dintr-un nor ține o bâtă sau un ciomag. Semnificațiidivinatorii: creație, invenție, întreprindere, puterile care conduc la acestea,principiu, început, sursă, naștere, familie, origine, începutul unei acțiuniîntreprinzătoare. Potrivit unei alte interpretări: bani, noroc, moștenire.Inversat: decădere, decadență, ruină, pierzanie, dar și bucurie întunecată.

 

Cupele

REGELEde Cupe – regele ține în mâna stângă un sceptru scurt, iar în cea dreaptă ocupă mare. tronul său plutește pe mare. Într-o parte laterală se vede o navă,iar în cealaltă un delfin care sare. Semnificația implicită este că semnulCupelor se referă la apă, care apare în toate cărțile acestui semn. Semnificațiidivinatorii: bărbat blond, om de afaceri, lege sau divinitate, responsabil,dispus să îi facă un serviciu celui care își dă în cărți. Simbolizează deasemenea egalitate, artă și știință, inclusiv pe cei care profesează știința,legea și arta; inteligență creativă. Inversat: bărbat necinstit, cu două fețe,escrocherie, pretenție, injustiție, viciu, scandal.

REGINAde Cupe – o femeie frumoasă, blondă, visătoare (care vede imagini atunci cândprivește în cupă). Semnificații divinatorii: femeie bună. blondă, onestă,devotată, dispusă să îi facă un serviciu celui care își dă în cărți.Inteligență plină de iubire, dublată de harul clarviziunii, succes, fericire,plăcere, dar și înțelepciune, virtute. Inversată: interpretările variază;femeie bună, dar și femeie distinsă în care nu se poate avea încredere, femeieperversă, viciu, dezonoare, depravare.

CAVALERULde Cupe – imaginea prezintă un călăreț grațios, deloc războinic, liniștit, carepoartă un coif înaripat, ce simbolizează grația superioară a imaginației carecaracterizează uneori această carte. Semnificații divinatorii: sosire,abordare, eventual de către un mesager, avansuri, propunere, conduită,invitație, stimulare. Inversat: tertipuri, artificiu, subtilitate, escrocherie,duplicitate, fraudă.

VALETULde Cupe – imaginea prezintă un valet blond, cu o înfățișare plăcută, ușorefeminat, cu un aspect studios și conștiincios, care contemplă un pește ce iesedintr-o cupă și se uită la el. Semnificații divinatorii: tânăr blond, cu carecel care își dă în cărți va intra în contact și care îi va face un serviciu;tânăr studios, vești, mesaj, perseverență, reflectare, meditație – toate acestecalități fac trimitere la afaceri. Inversat: gust, înclinație, atașament,seducție, decepție, artificiu.

ZECEde Cupe – imaginea prezintă un curcubeu alcătuit din cupe, contemplat într-ostare de minunare și de extaz de un bărbat și o femeie aflați dedesubt, în modevident soț și soție. El își ține brațul drept în jurul ei și cel stângridicat. Într-o manieră similară, ea își ține brațul drept ridicat. Cei doicopii care dansează lângă ei nu au remarcat miracolul, dar sunt oricumfericiți. Pe fundal apare o scenă casnică. Semnificații divinatorii: mulțumire,relaxare a inimii, perfecțiunea acestei stări. Dacă se încadrează în celelaltecărți etalate, persoană care are grijă de interesele celui care își dă încărți. Cartea face de asemenea trimitere la orașul, satul sau țara celui careîși dă în cărți. Inversat: relaxarea inimii false, indignare, violență.

NOUĂde Cupe – personajul bonom din imagine are parte de un festin care îlmulțumește pe deplin, iar în spatele lui există o sumedenie de cupe cu vin. Semnificațiidivinatorii: concordie, mulțumire, bunăstare fizică, dar și victorie, succes,avantaj, satisfacție pentru cel care își dă în cărți. Inversat: adevăr,loialitate, libertate. Interpretările variază însă, putând include: greșeli,imperfecțiuni, etc.

OPTde Cupe – bărbat cu un aspect sordid care își golește cupele fericirii, libereiîntreprinderi, inițiativei și grijilor anterioare. Semnificații divinatorii: laprima vedere, imaginea vorbește de la sine, dar există și interpretări opuse:bucurie, blândețe, timiditate, onoare, modestie. Inversat: mare bucurie,fericire, festin.

ȘAPTEde Cupe – imaginea prezintă mai multe potire ciudate ale viziunii. Semnificațiidivinatorii: favoruri ale spiritelor naturii, imagini reflectate, imaginație,sentimente, lucruri văzute în paharul contemplației; sunt sugerate unelerealizări de acest fel, dar nimic permanent sau substanțial. Inversat: dorință,voință, hotărâre, proiect.

ȘASEde Cupe – doi copii într-o grădină aurie, cu cupele pline cu flori. Semnificațiidivinatorii: carte a amintirilor și a trecutului. Poate face trimitere laamintirile din copilărie, la fericire, bucurie, etc., venind însă din trecut –lucruri care nu mai există. O altă interpretare o inversează pe aceasta:relații noi, o cunoaștere nouă, un mediu nou, copii care se joacă într-un mediunou. Inversat: viitorul, reînnoirea, ceea ce urmează să treacă odată cuprezentul.

CINCIde Cupe – personaj înfășurat într-o mantie închisă la culoare, care priveștelateral către trei cupe răsturnate, în timp ce alte două stau vertical înspatele lui, păstrând ceva din conținut, dar nu integral. Semnificațiidivinatorii: este o carte a pierderii, dar nu totale: trei s-au pierdut, dar aurămas două. Poate face trimitere la o moștenire, la o transmisie și lapatrimoniu, dar care nu corespund așteptărilor. În cazul unora poate facetrimitere la căsătorie, dublată însă de amărăciune sau de frustrare. Inversat:vești, alianțe, afinitate, rudenie, strămoși, întoarcere, proiecte false.

PATRUde Cupe – tânărul din această imagine stă așezat sub un copac și contemplă treicupe care stau pe iarbă în fața lui. un braț care iese dintr-un nor îi oferă oaltă cupă. Expresia tânărului este una de nemulțumire față de mediul în care seaflă. Semnificații divinatorii: griji, dezgust, aversiune, neplăcere imaginară,ca și cum vinul acestei lumi i-ar fi oferit doar o stare de sațietate, nu șiplăcere. Un vin celest îi este oferit acum, dar tânărul nu se simte consolat.Este inclusiv o carte a plăcerii amestecate. Inversat: noutate, presentiment,instrucțiuni noi, relații noi.

TREIde Cupe – imaginea prezintă trei fete într-o grădină care își țin cupeleridicate, ca și cum ar închina. Semnificații divinatorii: încheierea uneiprobleme într-o manieră perfectă, generatoare de abundență și de mulțumire,fericire, victorie, împlinire, ușurare, vindecare. Inversat: expediție,livrare, realizare, final.

DOIde Cupe – doi tineri de sex opus ciocnesc o cupă. Deasupra este ilustratcaduceul lui Hermes, între aripile căruia apare un cap de leu. Semnificațiidivinatorii: iubire, pasiune, prietenie, afinitate, uniune, concordie, relațiisexuale. Ceea ce a sfințit natura. Inversat: iubire falsă, nebunie,neînțelegere.

ASULde Cupe – în partea de jos a imaginii se află o apă cu nuferi. Mâna care iesedin nor ține în palmă o cupă din care curg patru jeturi. Un porumbel care țineîn cioc o anafură marcată cu o cruce coboară și o pune în cupă. Din cupă serevarsă picături pe toate părțile. Cartea face trimitere la o realitateabundentă care transcende Arcana Mică. Semnificații divinatorii: inimă sinceră,bucurie, mulțumire, sălaș, hrană, abundență, fertilitate, masă sfântă,fericire. Inversat: inimă falsă, mutație, instabilitate, revoluție.

 

Spadele

REGELEde Spade – personajul stă pe un tron de judecată, ținând în mână o sabie scoasădin teacă. Semnificații divinatorii: tot ce ține de ideea de judecată și deatributele sale: putere, comandă, autoritate, inteligență militantă, lege, șiașa mai departe. Inversat: cruzime, perversitate, barbarie, perfidie, intențiirele.

REGINAde Spade – ține spada vertical, în mâna dreaptă, sprijinindu-i mânerul debrațul tronului său. Mâna stângă este întinsă în față, cu brațul ridicat.Regina are o mină severă, care sugerează familiaritatea cu durerea. Semnificațiidivinatorii: văduvie, tristețe și stânjeneală feminină, absență, sterilitate,doliu, privațiune, separare. Inversată: maliție, bigotism, artificiu, pudoareprefăcută, amăgire.

CAVALERULdeSpade – personajuldin imagine galopează, ca și cum și-ar alunga dușmanii. Semnificațiidivinatorii: îndemânare, bravură, apărare, dușmănie, mânie, război, distrugere,opoziție, rezistență, ruină. Inversat: imprudență, incapacitate, extravaganță.

VALETULde Spade – personaj mlădios și activ, care ține cu ambele mâini o spadăridicată, mergând rapid. Semnificații divinatorii: autoritate, supraveghere,servicii secrete, vigilență, spionare, examinare, și toate calitățile pe carele incumbă aceste aspecte. Inversat: aspectele negative ale acestor calități,ceea ce este ascuns, nepregătire sau chiar boală.

ZECEde Spade – personaj prosternat, străpuns de toate cele zece spade. Semnificațiidivinatorii: imaginea este ilustrativă în sine; durere, suferință, lacrimi,tristețe, dezolare. Inversat: avantaj, profit, succes, favoare – dar nupermanente. De asemenea: putere și autoritate.

NOUĂde Spade – personaj feminin care stă pe pat, într-o atitudine de dezolare, cunouă spade deasupra ei. Semnificații divinatorii: moarte, eșec, sarcinăpierdută, întârziere, amăgire, dezamăgire, disperare. Inversat: închisoare,îndoială, suspiciune, teamă rezonabilă, rușine.

OPTde Spade – femeie legată, inclusiv la ochi, înconjurată de opt spade. Semnificațiidivinatorii: vești proaste, durere violentă, criză, cenzură, putereîncorsetată, conflict, calomnie. De asemenea: boală. Inversat: neliniște,dificultate, opoziție, accident, trădare, ceea ce este invizibil, fatalitate.

ȘAPTEde Spade – bărbat care duce cinci spade, mergând rapid. Celelalte două spadesunt înfipte în pământ, într-o poziție verticală. În apropiere există o tabără.Semnificații divinatorii: design, încercare, dorință, speranță, încredere, darși ceartă. Plan care poate eșua, iritare. Inversat: sfat bun, consiliere,instrucțiuni, defăimare, bâlbâială.

ȘASEde Spade – barcagiu care își duce pasagerii în barca sa pe malul opus. Semnificațiidivinatorii: călătorie pe apă, rută, cale, mesager, comisionar, expeditor.Inversat: declarație, confesiune, publicitate. Potrivit unei alte interpretări:declarație de iubire.

CINCIde Spade – bărbat disprețuitor care se uită după două personaje ce se retragînvinse. Spadele lor zac la pământ. Personajul central poartă alte două spadepe umărul stâng și ține o a treia în mâna dreaptă, cu vârful în jos. El este stăpânuldomeniului ilustrat în imagine. Semnificații divinatorii: degradare,distrugere, inversare, infamie, dezonoare, pierdere. Inversat: aceleașiatribute, plus înmormântare și funeralii.

PATRUde Spade – efigie a regelui ilustrat în poziție de rugăciune, întins înmormântul său. Semnificații divinatorii:răzbunare, retragere, solitudine,odihna sihastrului, exil, mormânt și sicriu. Inversat: administrare înțeleaptă,circumspecție, economie, avariție, precauție, testament.

TREIde Spade – trei spade străpung o inimă. În spate plouă. Semnificațiidivinatorii: eliminare, absență, întârziere, divizare, ruptură, dispersare,precum și semnificația directă a ilustrației. Inversat: alienare mintală,eroare, pierdere, distragere, dezordine, confuzie.

DOIdeSpade – personajfeminin legat la ochi, care ține în echilibru două spade pe umeri. Semnificațiidivinatorii: conformitate și echilibru, curaj, prietenie, afecțiune, concordie,intimitate. Inversat: impostură, falsitate, duplicitate, lipsă de loialitate.

ASULde Spade – o mână iese dintr-un nor ținând o spadă. Vârful acesteia esteîncununat cu o coroană. Semnificații divinatorii: triumf, ceva excesiv,cucerire, triumf al forței. Este o carte de mare forță, manifestată fie priniubire, fie prin ură. Inversat: aceleași semnificații, dar cu rezultatedezastruoase. O altă interpretare face referire la: concepție, nașterea unuicopil, creștere, multiplicitate.

 

Monedele

REGELEde Monede – personajul nu necesită o descriere specială. Are tenul închis, faptcare sugerează un anumit curaj, dar are o atitudine oarecum letargică. Capul detaur este un simbol repetitiv pe tronul său. Monedele (semnul distinctiv alacestei suite de cărți) sunt gravate cu o pentagramă, care face referire lacorespondența naturii umane cu cele patru elemente și cu aspectele guvernate deele. Semnificații divinatorii: valoare, inteligență realizată, afacere,aptitudine intelectuală normală; uneori, aptitudine pentru matematică șirealizări în acest domeniu. Succes pe aceste căi. Inversat: viciu, slăbiciune,urâțenie, perversitate, corupție, pericol.

REGINAde Monede – femeie brunetă, ale cărei calități pot fi rezumate de conceptul de„măreție sufletească”. Are un aer inteligent: își contemplă simbolul și pare săvadă lumile interioare. Semnificații divinatorii: opulență, generozitate,securitate, măreție, libertate. Inversată: rău, teamă, suspiciune, suspendare,neîncredere.

CAVALERULde Monede – personajul din imagine călărește un cal greoi, lent, dar rezistent,atribute pe care le reflectă propria sa înfățișare. Semnificații divinatorii: utilitate,amabilitate, interes, verticalitate, responsabilitate. Inversat: inerție, lene,pierdere de vreme, stagnare, dar și descurajare și neglijență.

VALETULde Monede – imaginea prezintă un tânăr care se uită cu atenție la moneda pecare o ține în față. Semnificații divinatorii: sârguință, bursă de studiu,reflectare. O altă interpretare face referire la: vești, mesaje și lapurtătorul lor, dar și la reguli și management. Inversat: abundență, disipare,liberal, lux, vești proaste.

ZECEde Monede – imaginea prezintă un bărbat și o femeie care stau sub o boltă princare se intră pe un domeniu în care există o casă. Semnificații divinatorii: câștig,bogății, chestiuni familiale, arhive, extragere, cămin familial. Inversat:șansă, fatalitate, pierdere, jaf, jocuri de noroc, uneori dar, zestre, pensie.

NOUĂde Monede – femeie cu o pasăre așezată pe încheietura mâinii, care stă înpicioare într-o vie foarte bogată din grădina unei case mari. Semnificațiidivinatorii: prudență, siguranță, succes, realizare, certitudine, discernământ.Inversat: tâlhărie, înșelăciune, proiect eșuat, rele intenții.

OPTde Monede – artist care lucrează în piatră. Semnificații divinatorii: muncă,angajare, comision, meșteșug, îndemânare într-o activitate sau în afaceri.Inversat: ambiție eșuată, vanitate, cupiditate, pretenție, camătă, speculă.

ȘAPTEde Monede – tânăr care se sprijină în bastonul său, uitându-se atent la șaptemonede care stau pe un tufiș aflat în dreapta sa. Am putea spune că acestea aufost comorile sale și că inima sa a rămas atașată de ele. Semnificațiidivinatorii: sunt extrem de contradictorii. În principal este o carte abanilor, afacerilor, barterului, dar există și interpretări care o asociază cucearta și altercația, sau dimpotrivă, cu inocența, ingenuitatea, purificarea.Inversat: anxietate legată de bani.

ȘASEde Monede – un negustor cântărește banii pe un cântar și îi distribuie celornevoiași. Semnificații divinatorii: daruri, gratificații. O altă interpretare facereferire la atenție, vigilență, acesta este momentul cel bun, prosperitateprezentă, etc. Inversat: dorință, cupiditate, invidie, gelozie, iluzie.

CINCIde Monede – doi cerșetori peste care ninge trec pe sub o ramă luminată.Semnificații divinatorii: cartea anticipează probleme, îndeosebi materiale,care conduc fie la sărăcie, fie la alte consecințe. Potrivit altorinterpretări, cartea face referire la iubire și la îndrăgostiți – soț, soție,prieteni, o amantă – dar și la concordanță, afinități. Aceste alternative nupot fi armonizate. Inversat: dezordine, haos, ruină, discordie, risipă.

PATRUde Monede – personaj încoronat care poartă o monedă peste coroană, ține o altape brațe și încă două sub tălpi. Semnificații divinatorii: siguranțaposesiunilor, cramponare de posesiuni, daruri, moștenire. Inversat: suspendare,întârziere, opoziție.

TREIde Monede – sculptor care lucrează într-o mânăstire. Semnificații divinatorii: meserie,comerț, calificare. De cele mai multe ori este însă o carte a nobilimii, aristocrației,renumelui și gloriei. Inversat: mediocritate legată de muncă și nu numai,puerilitate, meschinărie, slăbiciune.

DOIde Monede – tânăr care dansează cu câte o monedă în fiecare mână, uniteprintr-o coardă care formează semnul infinitului sau cifra opt inversată. Semnificațiidivinatorii: este considerată o carte a veseliei, recreației și asocierilorsale, așa cum arată imaginea. Alții o interpretează ca: vești și mesaje înscris, referitoare la obstacole, agitație, necazuri, certuri. Inversat: veselieforțată, bucurie simulată, sens literal, scriere de mână, compoziție, actecomerciale.

ASULde Monede – o mână care iese dintr-un nor (la fel ca în cazul tuturor așilor)ține în palmă o monedă. Semnificații divinatorii: mulțumire perfectă, fericire,extaz, dar și inteligență, aur. Inversat: latura negativă a bogăției,inteligență malefică. De asemenea: mari bogății.

 

Arta divinației cu ajutorul cărților de Tarot

Etalarea: Crucea Celtică

Cupelefac de regulă referire la persoane șaten deschis, cu tenul deschis. Bâtele facreferire la persoane blonde sau roșcate, și la cele cu ochii albaștri. Spadelefac referire la persoanele brunete, eventual grizonate, cu ochi căprui sauchiar albaștri. În sfârșit, Monedele fac referire la oamenii cu părul și tenul foarteînchise. Procedura care trebuie urmată este următoarea:

AlegeCartea Principală care desemnează persoana care își dă în cărți sau aspectulcare o interesează. Este vorba de cartea cea mai reprezentativă (în experiențacelui care dă în cărți), nefiind neapărat Magicianul sau Marea Preoteasămenționate în descrierile divinatorii oficiale. Cartea trebuie plasată înmijloc. Cel care dă în cărți și persoana pentru care dă în cărți trebuie săamestece și să taie cărțile de trei ori (fiecare).

ÎntoarcePRIMA CARTE. Acoperă cu ea Cartea Principală și spune: „Aceasta o acoperă”.Această carte descrie mediul general al persoanei sau al aspectului investigat,în momentul prezent (principala influență din viața persoanei).

ÎntoarceCARTEA A DOUA. Așeaz-o în cruce peste prima și spune: „Acestea suntobstacolele”. Dacă este o carte favorabilă, acest lucru este benefic în sine,dar aspectul benefic respectiv nu trebuie luat ad-literam (nu devine manifest).

ÎntoarceCARTEA A TREIA. Așeaz-o deasupra Cărții Principale și spune: „Aceasta oîncoronează”. Această carte poate face referire la: a) cel mai bun lucru care ise poate întâmpla persoanei sau b) idealul său legat de aspectul investigat; c)ce dorește persoana să obțină; d) întrucât nu deține încă.

ÎntoarceCARTEA A PATRA. Așeaz-o dedesubtul Cărții Principale și spune: „Aceasta estesub ea”. Cartea desemnează lucrurile sau aspectele pe care le deține persoana,fiind nevoită să lucreze cu ele.

ÎntoarceCARTEA A CINCEA. Așeaz-o în stânga Cărții Principale (în spatele personajuluidin ea) și spune: Aceasta a rămas în spate”. De bună seamă, cartea facereferire la tendințele care sunt pe punctul de a se încheia, adică la trecut.

ÎntoarceCARTEA A ȘASEA. Așeaz-o în cealaltă parte laterală a Cărții Principale (cătrecare se uită personajul din ea) și spune: „Aceasta se află înainte”. Carteaface referire la ceea ce urmează să se întâmple în viața persoanei sau închestiunea investigată.

Primeleșase cărți (plus cea principală) sunt astfel etalate în formă de cruce. Următoarelepatru cărți trebuie întoarse pe rând și trebuie plasate în partea dreaptă, unapeste cealaltă.

CARTEAA ȘAPTEA se referă la persoana care își dă în cărți, la atitudinea ei și larelația sa cu chestiunea analizată.

CARTEAA OPTA se referă la căminul ei, la mediul de afaceri și la influența pe care oau alte persoane și evenimente asupra sa.

CARTEAA NOUA descrie speranțele și temerile sale.

CARTEAA ZECEA arată ceea ce urmează să vină. Aceasta este cartea asupra căreiatrebuie focalizate toate puterile intuitive, experiența și amintirilepersonale, pentru a-i desluși toate sensurile divinatorii. Interpretareatrebuie să includă și toate celelalte informații oferite de celelalte cărțietalate, care sunt cu atât mai importante (veritabile indicii din Cer) dacărespectivele cărți se întâmplă să fie Tromfi din Arcana Mare.

Dacătoate aceste informații conduc la o imagine clară, jocul s-a încheiat, și totce trebuie să faci este să formulezi rezultatul.

Înconcluzie, în ceea ce privește asocierea tenului, părului și ochilor persoaneicu cărțile corespondente din cele patru suite, aceasta nu trebuie făcută ad-literam. Poți la fel de bine să țiicont de temperamentul persoanei. Spre exemplu, dacă ea este foarte brunetă, darși foarte activă, poate că este mai bine să o reprezinți printr-o carte dinsuita Spadelor, nu din cea a Monedelor. Pe de altă parte, o persoană blondă,dar foarte indolentă și letargică ar trebui reprezentată printr-o carte dinsuita Cupelor, nu a Bâtelor.

Aceastămetodă permite obținerea unor rezultate foarte bune într-un timp foarte scurt.Acestea sunt cu atât mai bune cu cât cititorul în cărți este mai înzestrat.

Spune-ți opinia

Notă: Codul HTML este citit ca și text!
    Rău           Bun

  • 56,00 LEI
  • 50,00 LEI
Viață Sănătoasă